vrijdag 11 maart 2016

Theezakjes

  Als u een theedrinker bent van een bepaald merk ziet u ze de laatste maanden ook. De labeltjes aan de theezakjes die u een vraag stellen en u proberen laten na te denken over de vraag die aan het theezakje hangt. Een bloemlezing van een aantal vragen zet ik even gauw op een rij voor u; even wat er uit de pot hangt, als het ware;
-wat is je allereerste herinnering?
-hou je meer van honden of katten?
-welke landen heb je allemaal bezocht?
-ben je liever populair of ben je liever slim?
-welke beroemdheid zou je willen zijn?
-wat is je favoriete snoep?
-wat zou je absoluut niet kunnen missen?
-ben je ooit naar de eerste hulp geweest?
Die vragen kom je elk moment van de dag ongevraagd tegen. Zelf weet ik niet goed wat ik ervan moet vinden. Het schijnt een middel te zijn om een gesprek te beginnen met een naaste. Nu heb ik over het algemeen, en eigenlijk nooit, een dergelijke vraag nodig om een gesprek te hebben met mijn naasten. Sterker nog; de meeste vragen zouden ze kunnen beantwoorden als is een vraag als favoriete snoep aan de tijdsgeest onderhevig en zal die vraag een ander antwoord kennen dan tien jaar geleden. De waarde van deze vragen stellen; ik vind het maar lastig en dan zie ik dat de FB pagina van het merk ons allen oproept om nieuwe vragen los te laten op het theedrinkend publiek. Misschien stuur ik er ook nog wel een; Welke vraag zou u niet gesteld willen hebben?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten