vrijdag 25 maart 2016

Spielmacher

Eigenlijk wilde ik niets over de dood van JC schrijven maar in deze dagen voor de Pasen is het iets wat heel veel mensen bezig houd. Er wordt veel over hem gezegd en geschreven. JC staat in dit geval voor Johan Cruyff, de andere JC kent u ook wel natuurlijk maar die leefden zo'n 2000 jaar geleden als Julius Caesar maar ook als Jezus Christus die overigens toen ook in deze dagen gekruisigd werd en overleed. Veel wordt er dus over Johan geschreven in binnen- en buitenland ( Uit mijn voormalige lijfblad;

Het meeste goed en af en toe een stekelige opmerking over zijn voormalige rookgedrag. Cruyff hoorde bij het voetbal en bij mij want icoon van mijn club; Ajax. Dat hij er nog een tweede liefde op na hield in de vorm van de Catalaanse hoofdstad en diens club is bijzaak. Voor Barcelona zelf niet natuurlijk als ik lees dat Guardiola zich beschouwd als leerling van JC en dat Barcelona de kathedraal is die hij gebouwd heeft en die rest nu alleen maar in stand houdt. Mooiste uitspraak maar waarschijnlijk alleen omdat ik van het Duits houd door Toni Kroos, speler van het Duitse elftal en Real Madrid; "Der Himmel hat einen Spielmacher

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten