dinsdag 18 augustus 2015

Vakantie l

Het is nog niet afgelopen, onze vakantie, maar we zijn inmiddels wel weg geweest en genieten nu nog na. We zijn druk met de foto's, filmpjes en de nieuwste geschiedenis. Zo gaat het nu eenmaal; een stap  buiten de deur en je bent bijna weer binnen. Zo was het ook nu, het is voorbij gevlogen en ik kan gerust nog veel clichés verzinnen die allemaal hetzelfde zeggen; het was mooi. Natuurlijk krijgt u de komende dagen en weken nog uitgebreid verslag maar hier wilde ik vast een begin maken. We waren in een stuk van Duitsland waarvan ik dacht het wel redelijk te kennen maar de hernieuwde kennismaking leverde toch andere inzichten op. Het was in ieder geval veel steiler dan in mijn herinnering. Hellingen van 19% zijn we op geweest en dan wordt je ongeveer in jet autostoel terug gedrukt. Nu heb je in de Eifel ook van die stukjes maar die zijn kort, deze waren echt lang. Het zag er, onder invloed van het weer, ook veel vriendelijker uit. Het is veel uitgestrekter dan in mijn herinnering. Om iets te bezoeken kostte veel meer tijd dan verwacht. Het gebrek aan Autobahn heeft tot gevolg dat alles via de Bundesstrassen te bereiken is en daardoor meer tijd kost. Een stukje van vijftig kilometer kan je makkelijk anderhalf uur kosten, en zeg nu eerlijk; wat is anderhalf uur. Normaal gesproken niet maar ons gezelschap waren niet alleen de volwassenen maar ook twee kleinkinderen van bijna drie. Daar moet je rekening mee houden als je op reis bent, ook met deze dagreisjes. Zo; de start is gemaakt en chronologisch ga ik door de vakantie heen werken want te melden is er genoeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten