maandag 3 augustus 2015

Kapper


Zit bij de kapper te wachten en in tegenstelling tot wat ik verwachtte is het nog aardig druk. Nu heb ik vandaag geen haast en blijf maar even wachten. Dan is het onvermijdelijk om de meeste gesprekken op te vangen. Dat gaat toch wel veel over weer en over vakantie. Serieuze onderwerpen komen zelden aan de beurt. Op zich ook wel logisch want als er iets serieus besproken wordt stranden de gesprekken op een gebrek aan feitenkennis. Ze zeggen en men vind zijn wel de meeste dooddoeners die ik tegenkom. Dat is van alle tijden denk ik, het lijkt wel een beetje op borrelpraat. Niet kwaad bedoelt maar eigenlijk gaat het nergens over. Het is dat ik die kop van mij, met dat beetje haar, nu en dan, een beetje gefatsoeneerd wil hebben anders zat ik liever niet bij de kapper. En zeker niet wachten bij de kapper. Binnenkomen, zitten gaan en dan even prietpraten met de kapster want hier werken alleen vrouwen, en snel betalen en wegwezen. Het zit niet mee, ik moet wachten tot de volgende twee klanten geholpen zijn, dus dat doen we maar en gelijk maar even van het moment gebruik maken om te Bloggen. Gaat u mee meneer van Klinken; begroet de kapster mij; dat is een mooi moment voor de start van de prietpraat; gaat u met vakantie? Die vraag had ik kunnen verwachten en ik beantwoordt deze met veel plezier en zeer uitgebreid. Het gaat ergens over nietwaar; onze vakantie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten