donderdag 26 december 2013

Kerst

Het zal u niet anders vergaan, teveel eten en drinken, te weinig beweging. Nu was het 1e Kerstdag 2013 eigenlijk wel redelijk mooi weer.Nu viel het met de beweging wel mee want als je wil gourmetten met een paar mensen dan staat de boel niet ineens op tafel. Daar moet eerst voor gewerkt worden.Heerlijk wel om te doen, muziek aan op de Top 2000 en glaasje lekkere rode wijn doen de rest.Onze mannen ( de kleinzoons) weer lekker verwend met cadeau's en met zijn allen een mooie eerste Kerstdag doorgebracht.Deze Kerst voor het eerst dat onze gasten met Kerst, sinds jaar en dag, verstek lieten gaan. Moest er wel een paar keer aan denken.Dat is so wie so met Kerst wel altijd een moment dat ik terugdenk aan de Kerstmissen uit mijn jeugd waarin we Tweede Kerstdag naar het noorden gingen zoals dat bij ons thuis genoemd werd. Mijn opoe, de moeder van mijn vader, was altijd weer Tweede Kerstdag jarig.Dus gingen we altijd naar het Noorden, weer of geen weer. Dat was altijd, voor mij als kind, een fijne dag. In de middag Billy Smart circus en ik ben zo weer terug in die jaren. Hopelijk denken onze mannen over 50 jaar ook zo terug aan die mooie Kerstdag in deze jaren.Fijne feestdagen nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten