dinsdag 9 december 2014

Anti vries


En opeens; krabben van de autoruiten op de vroege ochtend. Wel weer apart want ik had er geen rekening mee gehouden in de nieuwe planning van de dagen. Dat je niet altijd zo de auto in kunt stappen en wegrijden. Je moet rekening houden met mist, gladheid, andere narigheid op de weg en dus ook met autoruiten krabben. Dat heb ik overigens gisteren voor het laatst gedaan want ik heb natuurlijk nu een doek aangeschaft die de condens aan de binnenkant van de ruiten bestrijdt, nog een extra flesje die het nog beter kan. Verder een grote fles die antivries op de autoruiten kan sprayen want als ik ergens een hekel aan heb is het autoruiten krabben. Waarom weet ik ook niet; misschien omdat de ruiten steeds groter geworden zijn, omdat er af en toe ijs tussen zit wat je er bijna niet af kunt krabben en omdat ik niet, zoals vroeger het aandurf om er warm water overheen te gooien. Want dat was in een tijd dat ik het me niet uitmaakte. Rijdend in wat meer oudere auto en minder kostbare werd als het gevroren had gewoon een pannetje warm water over de ruiten gegooid. En dat helpt echt uitstekend dat kan je je bijna niet meer voorstellen.
Het belangrijkste moet natuurlijk tussen de oren gebeuren; ik moet er rekening mee houden want er kan van alles gebeuren voor ik mezelf loslaat op de eerste cliënt van de dag. Iets meer tijd nemen en wat rustiger aan, dan maar iets eerder op de plaats van bestemming en even wachten. Alles beter dan in alle stress staan te krabben en al te laat zijnde onderweg gebeld worden. Geen geschikte carkit uiteraard dus snel aan de kant met de auto en net op tijd het telefoontje kunnen beantwoorden. De planning van de dagen veranderen dus en dat betekent vooral iets eerder opstaan, iets eerder de auto in en eerder iets minder stress. 
Als ik alvast een goed voornemen voor het nieuwe jaar mag bedenken dan is het dat wel. Stress uit de vocabulaire kunnen halen aan het eind van 2015.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten