maandag 8 januari 2024

Afvlakken

Inmiddels een week in het nieuwe jaar en we zijn weer alleen bezig met de gezondheid van uw schrijver. Er is gekeken waar het altijd donker is en dat gaat komende vrijdag nog een keer gebeuren. Alle voorbereiding is geen lolletje en moet wel nauw gezet gebeuren anders kunnen ze niet goed onderzoeken wat ze graag willen. Voorafgaand aan dit onderzoek donderdag nog een ijzerinfuus en u begrijpt, wij vervelen ons niet. Het is wel een intensieve periode waar we nauwelijks aan iets anders toekwamen, en toch. Gisteren wel een heerlijke dag gehad, op familiebezoek geweest en thuis ook nog gezellig bezoek ontvangen. Dat hadden we wel weer nodig na deze periode, gewoon een fijne dag die weer eens een beetje energie geeft ondanks dat het voor uw schrijver heel vermoeiend is maar toch. Het andere Klinkertje is mijn rots in de branding en begrijpt heel goed waar het bij mij soms aan schort, een fijn gevoel. Je dreigt wel in jezelf gekeerd door alle ziekteperikelen en al het andere, wat in de wereld loos is kan ik me niet zo aantrekken als anders. Die afvlakking die maakt dat het ziek zijn nog meer centraal komt te staan verdwijnt hopelijk weer op het moment dat ik me weer beter ga voelen. Dat we (ik) weer energie hebben om te wandelen en het zitten en liggen achter aan ons te laten, naar dat moment kan ik enorm uitzien. Overigens in deze weken wel wat weg kunnen kijken qua tv; zo was er een Tatort met mijn favorieten Ballauf en Schenk welke zich afspeelde in de omgeving waar ik het eerder met u over heb gehad. Over het dorp Lutzerath ging het stuk onder andere en de gevolgen van de bruinkoolwinning in dat deel van Duitsland https://klinkertjes.nl/interbellum/ Nu speelde de hele Tatort zich af in het fictieve dorp Bützenich en Neu Bützenich ( volledig nieuw dorp, als stond het in de polder) waarin je ziet waar de inwoners van die dorpen tegenaan hebben gelopen. Zelf vond ik het niet zo’n spannende aflevering maar wel verhelderend; hoe een dorp in de tang wordt genomen, al voor een deel afgebouwd en vervolgens beslist het grote concern dat het dorp niet wordt gebruikt voor de bruinkoolwinning, te triest voor woorden.”Es geht um Heimat, Verlust von Heimat, und wie so oft um Rache, Neid und Missgunst” Dietmar Bär, Schauspieler, als voetnoot over deze aflevering

Geen opmerkingen:

Een reactie posten