vrijdag 22 maart 2019

Nieuwe Gat van Eerbeek


Waar zal ik beginnen; Oranje; de uil van Minerva of dicht bij huis; nog meer gaten in Eerbeek? Of toch maar wat zeggen over de, in mijn ogen, stupide actie tussen Eerbeek en Brummen, vanuit de verkeersveiligheid hoek, wie dat ook moge zijn. Om met Eerbeekse gaten te beginnen; in het wekelijkse krantje dat hier in de bus komt stond afgelopen vrijdag een artikel waarin werd gesuggereerd dat bouw van nieuwe woningen in de Eerbeekse Enk nog tot zeker volgend jaar gaat duren. Na de sloop van al die goedkope huurwoningen nu dus een uitstel tot volgend jaar voor er wat anders wordt weer gebouwd.  Dat is raar; nu al slopen en dan plannen voor volgend jaar maken; gelukkig wordt dat verhaal deze week gecorrigeerd en er schijnt in mei gebouwd te gaan worden. Ik vermoed maar zo dat er gewacht wordt op de uitspraak van de RvS over het bestemmingsplan Eerbeek. Vrees heb ik voor een nieuw gat van Eerbeek want we kunnen er wat van, want Brummen kan ook geen gelijk krijgen van de RvS, maar dat zal vloeken in de kerk zijn want de gevolgen zullen dan vooral financieel enorm gaan drukken op de gemeentekas. Nog steeds geen ontwikkelingen bij Burgers, bij Kersten of naast de voormalige garage "Centrum". Wel gesloten zijn inmiddels de Gebroeders van de Brink welke winkel een aula-achtige uitstraling heeft gekregen middels de overvloedige vitrage en verder zie ik nog een aantal winkels leeg staan op het Stuyvenburgplein. Het toevoegen van nog meer winkelruimte zal niet bijdragen aan een verbetering van het winkelklimaat in Eerbeek en dus zullen er andere oplossingen moeten komen voor de eerder genoemde gaten. Dat laat ik graag over aan de geleerde en creatieve geesten, als doener zijnde. Natuurlijk is het makkelijk om vanaf de zijlijn van alles te roepen maar die luxe heb en houd ik. Eerbeek ziet er verschrikkelijk uit en gelukkig hebben we nog een redelijke winkelstand anders was het helemaal ernstig geweest. Een plein wat bestuurlijk belangrijker wordt gevonden dan een ander winkelplein, zonder duidelijke reden. Opnieuw wil men iets oplossen wat in het verleden al anders had moeten worden opgelost. Niet doen en waardeer beide pleinen op hun eigen manier maar een visie neerleggen die tussen twee commerciële partijen is ontworpen; heel bijzonder en onverstandig. Het is zoals ik al eerder meldde; vanaf de zijlijn is het makkelijk oordelen maar dan toch. Eerbeek verdient echt beter en het is te hopen, voor Eerbeek, dat een partij opstaat die niet alleen zegt zich het lot van Eerbeek aan te trekken maar dat ook echt doet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten