zondag 17 februari 2019

Heerlijk


Afgelopen vrijdag een dagje uit geweest, naar de kust en op zoek naar een speciale vogel voor het andere Klinkertje. Een prachtige dag qua weer en we hebben ons uitstekend vermaakt aan de kust. Eerst op zoek naar een vogel en aangekomen blijkt het een snel weggetje langs water waar al vele vogelaars een plekje zochten. Nadat er voldoende foto's waren gemaakt op zoek naar een plekje om de meegenomen broodjes te eten en daarvoor even de Polderbaan opgezocht waar tot mijn grote vreugde na een minuut of tien de A-380 binnen kwam; wat een machtig gezicht blijft het toch. Na de lunch naar nog een andere vogel gezocht en daar eenmaal aan gekomen bleek de vogel net voor 10 minuten voor het laatst gezien. Het andere Klinkertje uit de auto en zoeken. Dat was voor mij een prima gelegenheid, op dit rustige plekje om mij alvast zand in de ogen te laten strooien door het zandmannetje en even de binnenkant van mijn ogen te bekijken; rust en even slaapje doen. Nadat de vogel zich niet meer liet zien hebben we koers gezet naar IJmuiden waar je prachtig een havenhoofd/pier van een kleine twee kilometer kan bewandelen. Zolang je vooruit kijkt of in de Zuidelijke richting een prachtig panorama, als je dan weer naar de kust kijkt zie je twee opvallende dingen; de bouw van een nieuwe zeesluis, wat een enorm complex gaat worden. Het andere is een enorm industrieel complex van Tata Steel, de vroegere hoogovens. Met een flink aantal heftige rookpluimen al verbeelde ik me dat het de vorige keer ernstiger was. Vooral niet naar kijken als 1 daagse toerist en genieten van zon, zee, wandelen, laag overvliegende vliegtuigen, aankomende schepen en het andere wandelende publiek. Het kost me redelijk veel energie, een hele dag onderweg maar het was meer dan de moeite waard. Na een relatief lange periode van grijs en mistroostig weer was het fijn om de Vitamine D voorraad eens goed aan te vullen, een aanrader.

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten