maandag 11 juli 2016

EK, nee

Wat zo'n mooie dag was is in een keer weer terug gebracht tot gewoon niveau. Mooie sportoverwinningen van Max, Tom en anderen. Vanavond de finale van het EK voetbal en het zit me zo hoog dat ik zelf de Duisters en de Fransen de overwinning had gegund, alles goed behalve de Portugezen. Nou, hartstikke leuk dus dat voetbal en de Fransen gaan dus makkelijk winnen. Zit ik me vanavond op te winden over die eeuwige prutsers van een Portugees elftal en dan vooral aan die Ronaldo, gelukkig was ie na een kwartier was het over voor hem, blessure. Zijn we af van dat eeuwige gemekker van hem, hij valt uit. Komt dat even goed uit. Als Portugal verloren had was het natuurlijk niet aan hem te wijten en als ze gewonnen hadden was het helemaal aan meneer te wijten. Dat gezeik van die Frank Snoeks want tot nu toe had ik het vooral op dhr. Grueter voorzien maar dhr. Snoeks mag ook op mijn warme belangstelling rekenen in het vervolg. Wat een gefleem en gefluim om die Ronaldo die blijkbaar niets verkeerds kan doen. Aan Ronaldo zie ik het niet af en het meest trieste is dat de Europees kampioen van 2016 de meest armoedige is uit de hele historie van het Europees kampioenschap. In de poule drie keer gelijk gespeeld als ik u even mag herinneren. Wat een armoedige zooi. Het hele kampioenschap was al heel armoedig, ook van de andere ploegen maar zeker van Portugal. Al eerder heb ik me verontschuldigd voor mijn commentaar op Ronaldo maar zowel de man zelf als alle commentatoren geven aanleiding om dit zeikerige stukje te schrijven. Een kampioenschap om snel te vergeten en het enige hoogtepunt wat ik me kan bedenken is de goal van die Albanese Zwitser die in een omhaal een machtige goal maakte. Het enige hoogtepunt en als ik commentator was bij de NOS zou ik me diep schamen voor al het heilig maken van Ronaldo want het is een fluim, een Pietje, een watje die het zeker niet verdient op zo'n voetstuk te worden gezet. Dit toernooi heb ik hem toch zeker een keer of vijf zien afgaan omdat ie ongelofelijk boos werd ( niet normaal) of omdat meneer weer aan het huilen was. Op dat voetstuk dan maar die Zwitser, die had het verdiend. Verder ga ik dit toernooi gauw vergaten want het was bijna zonde van mijn tijd. O ja; in het vervolg kijk ik weer bij de Belg, heb ik tenminste een beetje normaal commentaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten