zondag 31 juli 2016

Zondags


Deze week een half weekend te werken en vandaag, zondag, dus vrij. Nu is er dit weekend een race op en die is in Duitsland. Elke keer als ze op dat circuit een race hebben moet ik terugdenken aan 1981. Het jaar weet ik niet zeker, in ieder geval; het andere Klinkertje en ik gingen voor het eerst met vakantie naar Oostenrijk met de auto. Nu hadden we toen een oude Ford en bij mij thuis vonden ze dat geen goed plan; neem onze auto maar mee op vakantie. Dus zaten we in de Mitsubishi Galant op weg naar Oostenrijk met een stapeltje papieren op schoot bij het andere Klinkertje; de cassette van Genesis in het apparaat en de kaarten bij de hand. Het was een enorm avontuur waar we beiden erg van genoten. Nu waren de wegen in die tijd nog iets minder dan momenteel en op advies gingen we er elke keer op tijd uit. Lekker om even een kopje koffie met een broodje te verorberen en om het kopje koffie ook weer kwijt te raken. De kaart op de motorkap gespreid en de aanwijzingen erbij en nadat we de Parkplatz van Bingen aan de A61 hadden verlaten op weg naar Karlsruhe nadat we het altijd lastige Köln goed langs waren gekomen aan de rechterzijde.  Op naar Karlsruhe dus en daarvoor moesten we, volgens de aanwijzingen; zo meldde het andere Klinkertje van de 61 op de 6 naar de 5, alles A zoals u begrijpt. De eerste wijziging kwam eraan bij Tockenheim. Dus wij op zoek naar het plaatsnaambord Tockenheim. Alles wat we ook tegen kwamen, geen Tockenheim dus maar even van de snelweg en even kijken hoe we verder moeten. Dat klinkt redelijk gemoedelijk maar, als ik me wel herinner was de temperatuur in de auto wel enigszins gestegen vanwege het onbegrip dat we de weg niet konden vinden. Hoe moeilijk kan het zijn , nietwaar. Nou, dat aan de kant en de kaart bekeken en de blaadjes met aanwijzingen en toen hebben we toch gelachen. Op het betreffende briefje las het andere Klinkertje Tockenheim, en dat was ook te snappen want het leek er ook echt te staan in het ouderwetse handschrift van pa. En als je dat niet gewend bent stond er inderdaad Tockenheim wat natuurlijk, vrij vertaald, Hockenheim moest zijn. We zijn er later nog vaak langs gereden, vooral in de Zwitserse periode, en ik denk dat we elke keer terug hebben gedacht aan de eerste keer dat we het passeerden, net als ik er nu, op zijn zondags,
weer aan denk; Hockenheim.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten