maandag 10 maart 2014

Zandvoort ll

Het andere Klinkertje en ik waren dus een weekendje uit. Met onze oudste, haar eega en de jongens een huisje gehuurd bij een groot park. Vlakbij zee en zowaar, de weergoden waren ons erg goed gezind want we hebben een topweekend gehad. Heerlijk een paar keer lekker aan zee geweest, met de jongens die natuurlijk daar lekker konden lopen, geen last van verkeer. Het vele water en het lopen maakten wel veel indruk want ze sliepen meestal als rozen.  
Het is een heel bedrijf dat zee gebeuren, ik meldde al dat we er nooit zoveel mee hadden maar dat tij is wel aan het keren. Niets zo lekker als je kop leeg waaien aan zee, wat een genot.
Nu was het gisteren natuurlijk een warme dag en dat betekende dat er veel mensen op het strand waren. We hebben nog lekker rustig op het terras van een strandtent gezeten, kopje koffie en na een tijdje, de jongens begonnen wat onrustig te worden, leek het me tijd om weer eens te vertrekken. Om de rekening gevraagd en vraagt de ober (type snelle jongen, mij maak je niks) of ik haast had. Het ging niet zozeer om de vraag maar hoe ie het vroeg dat je denkt; hè?? Wat is dit voor een vraag maar goed, we waren in goed humeur en deze jongen kon dat niet verpesten. Dus heerlijk verder gewandeld en deze strandtent vond ik toch echt de leukste. 

De vlaggen van Ché, en de vlag van Cuba wapperend op het strand van een grote, ik wilde bijna zeggen mondaine, badplaats aan de Nederlandse kust. Het is natuurlijk een commerciële grap maar ik vond hem wel leuk en het zag er echt wel authentiek uit. 
Gistermorgen vroeg was het al druk maar later op de dag was het waarschijnlijk over de koppen lopen zo druk.
Dat merkten we dan ook toen we Zandvoort, richting huiswaarts verlieten, 10 km gereden in anderhalf uur. Wat een drukte en wat een gekte. Tot voorbij Haarlem was het echt een gekkenhuis, automobilisten die denken de grootste te zijn en motoren die elk stukje asfalt, inclusief de fietspaden benutten om hun weg uit Zandvoort te vinden.

Wat een spektakel was dat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten