vrijdag 29 april 2022

Wonderlijk

Waarneming.nl heeft ons al naar veel bestemmingen, plaatsen en plekken gevoerd, waar ik nu ben is er weer zo een. Begraafplaats in het bos achter Kasteel Rozendaal. Het is dat je er niets aan hebt om hier te liggen maar mooi, in al zijn wonderlijkheid, is het wel. Het andere Klinkertje op zoek naar de Tauvlinder en ik loop de begraafplaats een stukje over. Geaccidenteerd terrein dus een beetje rustig aan, het is er sereen en rustig. Een paar huisjes waarvan ik eerst nog dacht dat het bij de begraafplaats hoorde maar bij nadere beschouwing zijn het grafkelders. Hier en daar toont de tand des tijds dat ze lang niet meer geopend zijn om nog iemand bij te zetten. Ergens achter op het terrein een wat moderner gebouw die taak heeft als dienstgebouw. De vogels fluiten om me heen, bijna geen andere geluiden te horen dan auto' s die op een weg hier ergens achter langs rijden. Mooi moment en een mooie plek om de gedachte te laten gaan over het jaar tot nu toe. Hoewel ook leuke momenten toch vooral veel bezig met ziek zijn en er weer overheen komen. Dat kost steeds meer moeite en nu, onder invloed van een paardenmiddel, heb ik enigszins de rust om te reflecteren. Hoe ik ook mijn best doe om weer op energie en conditie te raken, het kost toenemende moeite.  En dus terug naar het begin, geniet van de momenten dat alles okay is, dat er dingen zijn om van te genieten en te waarderen. Zoals ik nu kan genieten van deze prachtige middag, op een bijzondere plek en een bijzonder gemoed. 

Geen opmerkingen: