zaterdag 27 februari 2016

Serieus hè

Deze week een ieder voorzien van een blogje die hout lijkt te snijden, in ieder geval goed ontvangen werd en de neiging bestaat om er nog even een te schrijven. Dat even overdenkend kom ik al snel tot de conclusie dat 1 zwaluw geen zomer maakt en dat ik de verwachtingen moet neersabelen en een blog schrijven over iets triviaals. Iets wat nergens over gaat en toch. Deze week ben ik met een beeld opgezadeld wat ik maar niet uit mijn hoofd krijg. Bestaat toeval of bestaat het niet. Zelf ben ik een aanhanger van het eerste; alles wat je gebeurd is toeval. Geloven in een voorzienigheid die alles voor ons bedenkt en regelt heb ik aan anderen moeten laten. Dat geloof aan toeval is wel een zaak van belang door het beeld wat ik kreeg voorgeschoteld omdat het iets suggereert waarvan ik niet meer weet of het toeval is. In een beeld gevangen; stel u voor, de koppen van Donald Trump, Geert Wilders en de burgemeester van Londen; Boris Johnson.  Allen een soort van blond, vreemd kapsel en alle drie houden er, laat ik mild zijn, vreemde politieke ideeën op na en staan zo waar toch in het middelpunt van de belangstelling en van de macht. De vraag die ik heb; is het toeval dat alle drie een dergelijke haardracht hebben of zit er een complot achter van vreemde kappers of van malafide waterstofperoxide fabrikanten en of handelaren en wat is hun belang dan. Dat de hele wereld dergelijke haardrachten gaat waarderen en overnemen ter meerdere eer en glorie van hun negotie. Aan de verkoop van de politieke ideeën van de heren wil de eerste de beste tweedehands autohandelaar zich de vingers niet branden, daar kan het toch niet inzitten. Wel heb ik zitten denken dat het wel een soort tweede hippietijdperk lijkt; iedereen free om te doen te laten en er opvallend uitzien was, en is, een vereiste. Zouden de heren de tweede generatie zijn van een nieuwe toekomst of het einde van de toekomst. Zonder angst te willen zaaien heb ik er een hard hoofd, zoals met Reagan en Thatcher, dat er veel goeds van de heren te verwachten is. Misschien komt er wel een derde hippietijdperk die de gedachten van de heren weer doet vergeten en terug brengt waar het werkelijk om gaat in dit leven en dat is in ieder geval niet wat de dagelijkse praktijk is van Trump, Wilders, of hoe ze ook mogen heten.
 NB; waar Engelse en USA sites makkelijker een foto of cartoon voor publicatie vrijgeven is die vrijheid in Nederland ver te zoeken; geen plaatje van Wilders dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten