donderdag 20 november 2014

Geen zin

De laatste week weinig zin om wat aan het zwart en wit toe te vertrouwen. Kan gebeuren natuurlijk en et is ook geen writers block maar gewoon geen zin. Zou de inmiddels beruchte november maand teveel eisen van uw schrijver. Ontkomt hij ook niet aan de vallende blaadjes en het sentiment wat daarmee verwant schijnt te zijn? Is het gebrek aan zon, en er is echt vreselijk weinig zon geweest de laatste tijd, de reden van het geen zin hebben?. Gebrek aan een vitamine levert te weinig zon op en zou daardoor een "geen zin gevoel" ontstaan.
Toch is er genoeg weer gebeurd in de wereld al zou je daar ook wel weer depressief van kunnen worden; het wereldnieuws blijft treurig en het Nederlandse nieuws doet er niet voor onder. Treurigheid alom en als er dan een feest aankomt; zoals Sinterklaas, weten we dat ook weer te versjteren. Geen Nederlands woord geloof ik maar het geeft wel een goede duiding aan het gevoel. Het staat wel in de autocorrectie dus ik ga zo even zoeken.
Voordat u denkt dat deze blog een nieuwe Klaagmuur wordt en u alle somberijen van uw schrijver over u heen krijgt; er zijn best positieve dingen te benoemen maar daar heb ik vandaag nog geen zin in. Daarover houd ik u liever even in wat spanning. Wel een treurige dag vandaag want de kater van onze middelste wordt een " je-weet-wel" kater. Nu merkt hij er zelf niet heel veel van dus dat is geruststellend maar toch. Het blijft toch " je-weet-wel" dus aan mijn sympathieën heeft hij niet veel. We kunnen zo door de dierenarts gebeld worden en hem ophalen en dan kan hij verder met de rest van zijn je-weet-wel leven.Nu treurigheid blijft de boventoon voeren en ik zou er graag iets moois tegenover zetten en de muziek is dan altijd de redding. Een wat somber en toch ook mooi nummer;

Geen opmerkingen:

Een reactie posten