zondag 17 november 2013

Ziektekostenverzekering

Het is een gedoe, elk jaar weer. Als het nieuwe jaar eraan komt komen ook de nieuwe aanbiedingen voor bijvoorbeeld de zorg op de mat. Zo ook o de deurmat van het andere Klinkertje en mezelf.
Waar we om ons heen hoorden dat men minder ging betalen zo niet ten huize van uw schrijver. Meeverzekerd is ook het jongste Klinkertje die studeert en voor de aanvullende verzekeringen gratis is meeverzekerd. Dit jaar dan nog want voor volgend jaar worden we geacht gewoon mee te betalen voor de aanvullende verzekeringen.
Dat is een flinke tegenvaller, elke maand weer. Maar goede raad is duur zoals u weet en dus keek ik vanavond naar een uitzending van Kassa die ging over de zorgverzekeringen.
Aardig meisje die Brecht, wat te aardig voor mij want te weinig kritisch naar mijn smaak.
Mijn beste medicijn
Duidelijk werd in ieder geval dat zelfs de mw. van de Nederlandse Zorgautoriteit het geld tot belangrijk goed. Niet de kwaliteit maar het geld. De aardig uitziende meneer van de zorgverzekeraars probeerde nog even; het ging om de kwaliteit maar toen het erop aan kwam was de efficiƫntie en geld toch een belangrijker goed.
Duidelijk werd in ieder geval dat de zorgverzekeraars de macht hebben in gezondheidsland. Een gruwel voor mensen zoals ik zelf die fan zijn van de verzorgingsstaat. De solidariteit is eruit gejaagd vanwege geld, niet vanwege kwaliteit meneer van de zorgverzekeraars. Teveel, veel teveel winst heeft u gemaakt op de zorgpolissen.
Dat is nog eens een andere kijk op gezondheidszorg. Goed voor de kwaliteit zeggen voorstanders, het is onzin mensen. Het is goed gewest voor de portemonnee van de verzekeraars. Schande sprak de mw. van een afkickkliniek in Zuid Afrika, dat is geen kwaliteit.
Zo kan ik nog wel even doorzeuren maar wie nu precies op de kwaliteit let werd me steeds minder duidelijk. Wie er op de centen past des te meer.

Uw en mijn gezondheid is verworden tot een product, ook in gezondheidsland, en daarover werd geen woord gezegd, jammer Brecht, dat kan beter.
Mijn keus, onze keus is door de inhoud van deze uitzending verder weg dan eergisteren en de bedoeling was anders. Toch nog maar weer van die site's opzoeken die volgens de Volkskrant ook niet schijnen te deugen. Het is een oerwoud, bijna zoals alle rommelhypotheken tot stand zijn gekomen, zoveel soorten en maten. Gevolg is dat je bijna niet meer kan vergelijken en er zijn vier grote firma's in Nederland die dat glimlachend bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten