donderdag 7 november 2013

Deze dag

Het nieuws bericht deze ochtend dat mijn Partij akkoord is gegaan met de JSF. Dat is een groot verdriet waarover het laatste niet gezegd en gedacht is. Daarover gaan binnen de Partij harde woorden vallen. Je kan niet volhouden dat het een verstandig besluit is in het licht van de geschiedenis van dit dossier. We zijn door Balkenende nota bene op sleeptouw genomen in dit gedrocht. En nu, na jaren, gaat mijn Partij, er na zoveel verzet, voor zorgen dat deze ongewenste straaljager er alsnog komt. Wat zijn dat toch voor krachten die er vrij komen als je zo nodig mee moet regeren. Waar blijven de principes en uitgangspunten. Dit is politiek van een niveau wat niemand kan bedenken. Dan kan onze voorzitter wel een prachtige actie doen voor kinderen van asielzoekenden, hier had hij een actie moeten doen. Als Kamerlid was hij tegen, nu als voorzitter voor? Als Kamerlid was Samsom tegen, nu als fractievoorzitter van een coalitiepartij is hij voor. Wat zijn dat voor mensen. Boor deze regeringsperiode had ik ze hoog zitten, was ik zeker van een man als Spekman, een trouwe bondgenoot. Nu hij er zo weinig van terecht brengt en gestuurd lijkt in plaats van zelf te sturen, kan ik eigenlijk niet anders zeggen dan dat mijn Partij door lichtgewichten in het middelpunt van de macht gehouden wordt. Dat hebben ze zelf niet door, zo lijkt het wel.

Het wordt tijd voor een kleine revolte in de Partij, er moeten ( alweer) nieuwe bezems aan te pas te komen om de boel schoon te vegen. Actie dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten