zondag 19 mei 2013

Songfestival

Denmark gewonnen, en ik ben de laatste die het dat meisje misgunt. Van de commentaren begrjp dat er gedoe is geweest rond het liedje en dat kan ik begrijpen. U kan dat begrijpen door het winnende liedje van ene Alexander Rybak erbij te halen. Laat de viool de viool want in plaats van die viool wordt nu een fluit ingezet, luister zelf en oordeel, van mij mag het. Fairytale heette dat nummer waarmee hij won in 2009.
De gelijkenis is zo opvallend dat dit liedje verboden had moeten worden mee te doen. Het zal wel aan mij liggen maar ik vind dat armoede. Niet snappend hoe dit nu weer kan weet ik in ieder geval dat Anouk het fantastisch heeft gedaan. Op teletekst stond dat de BBC haar eigenlijk te goed vond voor dit festival, als commentaar. Groot gelijk hebben ze, de kwaliteit was vaak volstrekt onder de maat maar zij stak er met kop en schouders bovenuit. 
Ben geen Anouk fan geweest maar ga het nu vast worden. Wat een muzikant, wat een zangeres, wat een inzending, Nederland kan ophouden zich te schamen voor de Sineke's en Toppers: een nieuwe standaard is geboren: ze heet Anouk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten