zaterdag 3 april 2021

Vaccineren

Nu zou ik een hele Blog kunnen wijdden aan de politieke gebeurtenissen van de afgelopen week. Als het niet zo tragisch was zou je er hard om moeten lachen, en eerlijk is eerlijk, dat heb ik ook wel gedaan. Nooit, nooit, nooit bezigde Rutte op een gegeven moment om maar te benadrukken dat hij toch echt vergeten was dat hij het over Omtzigt had. Dan heb ik het nog niet over de vergeetachtigheid, niet alleen bij Rutte maar ook bij de oud verkenners. De conclusie zou kunnen zijn dat het land geregeerd wordt door mensen met een amnestisch syndroom, vergeetachtigheid troef dus. Toch maak ik me geen zorgen over het geheugen van genoemde personen want de amnesie was meer van Oost Indische aard. Een selectief geheugen zou je het ook kunnen noemen, bijzonder was het wel en bij tijden potsierlijk. Rutte blijft nog even maar zal op korte termijn weg moeten, veel te beschadigd. Nu ging het gisteren over de positie van Omtzigt, en niet dat ik zo’n fan van hem ben maar hij is wel meer dan onbehoorlijk behandeld, in ieder geval door Rutte. Omtzigt is thuis en laat af en toe at horen via zijn echtgenote. Dat zijn snijdend felle tweets die vanuit Twente richting Den Haag werden gestuurd. De vraag die, daags erna mij vooral bezig houd; wat vindt Omtzigt van dit gedraai van het CDA. 
Een ding is zeker; Rutte lV is nog ver weg en eerder zie ik Kaag l aankomen. We wachten maar weer af hoe het verder gaat en volgen het met veel plezier. Voor ons was het een bijzondere dag, deze week, want eindelijk de eerste vaccinatie gekregen, samen met andere Klinkertje in de oude RK kerk. Geen mooi gebouw, niet van buiten en ook van binnen heeft het geen bijzondere elementen maar het zal zijn doel gediend hebben, Wij dus blij en daarna kregen we de Haagse soap tot in de late nacht gepresenteerd. We merkten wel dat het anders is dan anders.. Beetje slapjes, meer en minder hoofdpijn, in bed nog een tijdje geklappertand maar toch nog wel geslapen. Blijft dat we heel erg blij zijn en dat onze eerste defensie tegen het Corona virus binnen is. We bijven voorzichtig en ergens in juni is de 2e vaccinatie voordat we echt beschermd zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten