zaterdag 20 juni 2020

Waar gaan we het over hebben?

Elke dag worden we een stukje ouder, een waarheid als een koe. We merken dat we wat ouder worden doordat er allerlei, leeftijdsgebonden, gebreken optreden, wij wel in ieder geval. De ene klacht wat serieuzer dan de ander maar al met al; het wordt anders. Zo waren we deze week al twee keer bijtijds op bed, in ieder geval voor ons bijtijds. Nu is het zaterdagochtend en voor 8.30u zit ik achter mijn Mac om u een stukje te schrijven. Dat is ook wel de luxe die ik heb want ik weet nog niet waar het heen gaat met dit stukje. Zal ik het met u hebben over de aanstaande Vaderdag waar we van Moederdag denken te weten waar het vandaan komt, waar komt Vaderdag vandaan? Ik heb echt geen idee en we kunnen het erover hebben maar nee, geen zin aan. Dan maar wat anders wat ik deze week tegenkwam. Na een lange vergadering was ik zo moe dat ik de volgende dag aan de mede bestuursleden daarover meldde dat ik aan de latten was. Nu komt de secretaris uit het Westen van het land en hij vond het een mooie uitdrukking en hij meldde dat ook aan mij. Het is een Neder-Saksische uitdrukking dacht ik nog is het antwoord op de opmerking want dat is een natuurlijke reflex als mensen uit het Westen die uit het Oosten niet begrijpen. Maar we hebben geen mensen uit het Oosten; dat is geen begrip want er zijn ook hele foute mensen uit het Oosten, al klinkt hun intonatie nog zo vertrouwd. Maar ga ik het daar met u over hebben? Of toch de Covid-19 ellende die behalve een economische crisis veroorzakend ook steeds duidelijker een soort van geloven of niet geloven kampen aan het veroorzaken is. Dat er wereldleiders zijn die zo ongelofelijk onverantwoordelijk optreden zoals mijn vriend in de VS. Vanavond houd hij daar een verkiezingsbijeenkomst die door duizenden mensen in een grote hal bezocht gaat worden. Behalve dat het natuurlijk sneu is dat er zoveel mensen achter de man aanlopen is het toch ook sneu dat ze als een soort collateral damage worden gezien. De fans hebben zelf de keus om binnen te stappen, of niet. Dat het evenement überhaupt doorgaat is niet goed te verwoorden en dat in het land met de meeste vastgestelde besmettingen ter wereld. Nog een keer enorm Trump bashen lucht wel op maar helpt niets meer want anderen kunnen dat echt veel beter. Zal ik het met u hebben over de sippe onderlip van een koolmees, eh Koolmees. Ernstig teleurgesteld was hij in de leden van de FNV die gisteren niet stemden over het pensioenplan dat hij met werkgevers en werknemers had gesloten. Dat moet voor het reces nog door de Kamers behandeld want anders kan het niet meer op 1 januari 2021 ingaan. En dan kan hij niet zijn kers op de taart presenteren in de vorm van iets minder snel en minder heftig, ja zo meldde Koolmees; dat staat nu op losse schroeven en dat mocht niet als dreigement worden opgevat. Nou Koolmees; hoe dan? Over de inhoud van het akkoord, is wat mij betreft, nog veel te weinig naar buiten gekomen. Voor ons heb ik echt geen idee hoe dat eruit gaat zien en zoals ik deze week al fulmineerde worden onze pensioenen aan de beurs gekoppeld. Nou Koolmees; dat is geen VVD light (D66) idee meer maar gaat veel verder, elke VVDer zou er trots op zijn. De enige bewondering die ik ervoor heb is dat hij dat voor mekaar heeft gekregen met de vakbonden die het voorlopige akkoord met hem gesloten hebben, of zou Busker er stiekem op rekenen dat de leden het wegstemmen? Het zou kunnen maar dan is het een gewaagde gok. Dus; waar zal ik het met u over hebben? Met mezelf heb ik het over de blogs die ik nog moet schrijven, in een soort van chronologie van mijn persoonlijke geschiedenis, want ik wil nog een soort van persoonlijke historie schrijven in de vorm van samengestelde blogs. Niet omdat er
een echte schrijver in mij schuilt maar omdat ik graag wat wil achterlaten voor familie die na ons komt. En vooral omdat ik schrijven fijn vind, daar heeft u niets aan deze verklaring, en dat hoeft ook niet, voor mij telt het.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten