dinsdag 28 mei 2019

Loot


Sinds een week is er een nieuwe loot aan de stam van de familieboom. Na een, voor onze familie niet ongebruikelijke, nogal dramatische aanloop naar, en de uiteindelijke geboorte van Esmee, een prachtig moment in ons leven. Onze eerste kleindochter, en ons jongste kleinkind wat, in deze periode van ons leven natuurlijk heel bijzonder is en mij het gevoel geeft; geweldig, en soms overweldigend, dat ik dat allemaal nog mag meemaken. Nu is het nogal druk voor de jonge ouders en dat betekent dat wij, net als anderen, via de agenda op bezoek mogen. Of, zoals wij liever zeggen, op audiëntie bij de kleine Prinses aan de Händelstraat, en dat is wat zo gaan doen. Een moment om naar uit te kijken want zoveel hebben we haar uiteindelijk nog niet gezien en dat gaan we na de vakantie inhalen want als moeder aan het werk gaat komt ze elke week een dag om op te passen. Tot die tijd vragen we nu en dan audiëntie aan. Komt best goed. Het is wel weer een beetje een rare week want de heren komen twee dagen; we hebben Hemelvaartsdag en zondag a.s. schijnt het heet te worden tot wel 30 graden. Dan ook nog mensen die graag op bezoek komen om even bij te praten en dat is best bijzonder want inmiddels bijna een half jaar thuis. Ach, en ondanks alle vermoeidheid is er genoeg om van te genieten als ik maar een beetje naar mijn lijf luister. Deze week nog in etappes naar Winterswijk geweest en, onder andere, gekeken bij de oehoe die de jongen alleen op het nest had maar wel proviand had achter gelaten. Zo wilde een jong een hele houtduif in een keer verorberen wat het andere Klinkertje prachtig op beeld heeft vastgelegd. En ze werd, zes jaar naar dato, nog herkend door mensen als de mevrouw van de Prachtplek 2013 die op die plek had gepicknickt. Verder waren er deze week ook de Europese verkiezingen die nogal blijmoedig verliepen voor mijn Partij. Nu maar hopen dat ze ( het Partijkader) niet naast de schoenen gaan lopen en onze inschatting is dat de uitslag door Timmermans veroorzaakt is en niet door al het andere. Het feit dat de PvdA, na jaren, een wat linksere toon aanslaat, en wat meer links opereert zal er toe hebben bij gedragen, zo is onze hoop in ieder geval maar dat zal niet de voornaamste reden zijn geweest voor de lichte wederopstanding van onze Partij. Wat er verder nog gebeurde in de wereld in deze week is echt niet in een paar zinnen te beschrijven waarbij de president van de USA toch weer herhaaldelijk de aandacht op zich weet te vestigen met non-presidentieel gedrag en dito uitspraken. Daar kun je inmiddels elke dag wel een boek over volschrijven wat ik niet ga doen. Wat voor mij persoonlijk ook heerlijk was deze week is de aanschaf van een paar hele mooie, en hele goede, wandelschoenen. Nadat ik in 2012 mijn eerste paar heb aangeschaft is dit het tweede paar wandelschoenen van de Duitse firma Meindl die wel een kapitaal vertegenwoordigen maar daarnaast wel heel erg lekker lopen. Met veel zoekwerk kwam ik, in coproductie met het andere Klinkertje, erachter dat mijn huidige schoenenmodel nog steeds gemaakt wordt. Die zijn dan via internet besteld, via Amazon, wat al een flinke besparing opleverde op de niet geringe prijs. Ook gelijk een paar sokken erbij, Falke wandelsokken, die, voor sokken, ook redelijk aan de prijs zijn maar dan heb je ook wat. Ach en zo hobbelen we een beetje door, en gaan, zoals onze adviseur ons voorhield, vooral bij de dag verder. Tot nu bevalt dat goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten