zaterdag 12 augustus 2023

Ingeluisd

Zoals wel vaker meldt ik me op een wachtmoment in de auto. Het andere Klinkertje is erop uit, struinen naar vlinders en al het andere dat ze tegenkomt. Op een parkeerplaats aan de N804.  Een veel te drukke weg vanaf Schaarsbergen tot Hoenderlo, dwars door een natuurgebied zoals op veel plaatsen in Nederland, er is natuurlijk een economisch belang maar er zijn ook andere belangen. De N804 loopt langs vliegbasis D
eelen en goede kans dat het belang van onze armee zwaarder telt. Eigenlijk zou ik mee wandelen maar bij aankomst is het inmiddels 29 graden en dat is me te warm, te uitputtend. Dat spijt me wel maar het is verstandiger om te wachten op gematigde temperaturen. 

Deze week een relatief rustige week gehad ondanks verjaardag. Veel sport gekeken, WK voetbal vrouwen met vandaag de uitschakeling door Spanje. Onze dames speelden een zwakjes 1e helft. In de 2e helft ging het stukken beter na een wissel. U weet, ik heb het meestal niet met scheidsrechters en hoewel we de bekendste hadden; de Franse Frappart was het niet de beste vandaag. Hoewel een speelster van Oranje een duidelijk duw kreeg werd de scheids door de VAR naar de kant gedirigeerd. Het was een schouderduw, en dat mocht volgens de lezing van de VAR. Geen strafschop welke de scheidsrechter al had toegekend. Assistenten van de VAR; België en Duitsland. Wilden die ons erin luizen want een poos later wel een strafschop voor Spanje, dubieuze beslissing, maar nu wel gegeven. En dan krijg je al snel de vraag; wat als de Oranje dames een penalty hadden gekregen. Dan was het een andere wedstrijd geworden, zoveel is zeker. De bondscoach erkende wel dat de Spaanse dames iets beter waren maar dat zegt niets over winst in een wedstrijd. Wel een prima coach: Jonker. Gaat nu bouwen aan een ander team, oudgedienden zwaaien af en de jongelingen worden in het team gevoegd.

Verder deze week ook het WK wielrennen; hartstikke leuk om te zien. In en om Glasgow waar ik een eeuwigheid geleden door de straten heb gezworven. Toch zijn die stijle terrassen goed herkenbaar. Met zijn tweeën de stad verkend waarbij mijn kameraad niet veel verder kwam dan: grijze stad. Zelf vond ik het een uitdagende stad met uitgaansstraat Sauciehallstreet. Kleine pubs en nachtclubs waar de eerste punkklanken ons op straat tegemoet kwamen. Ja, een paar dagen geleden is het, het jaar is 1977. Het begin van de punkscene, en op een beetje afstand waren wij erbij. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten