vrijdag 18 september 2020

Niet OK

Ben de laatste weken niet zo goed in orde, slecht te pas is het dan op Neder-Saksisch. In ieder geval aan de klungel en dat is tamelijk vervelend nu er ook nog steeds werklui op en rond de woning bezig zijn. Dat geeft ondanks alle goede bedoeling toch meer gedoe om en in huis. Wat er aan de hand was met mij ga ik natuurlijk niet met u bespreken in dit schrijven maar dat het knap vervelend was mag u van mij aannemen. Met een toch al enigszins verzwakte gezondheid werd het er allemaal niet beter op. Mensen die me kennen weten dat ik redelijk groot en fors van stuk ben, en vaak goedgemutst. Dat verward ook veel mensen die door mijn fysiek nogal eens zand in de ogen gestrooid krijgen. Dat gevoegd bij de manier waarop de vraag hoe het met me is beantwoord wordt, in verwarring worden gebracht. Het is nu eenmaal zo dat ik geen zieke indruk maak, niet zoals een man die hetzelfde mankeert als uw schrijver en deze week door de straat wandelde. Met kaal hoofd en een wat onzekere pas hoeft aan hem niemand te vragen of ie ziek is. Dat spat er aan alle kanten vanaf, en dat is bij uw schrijver zeker niet het geval. Niet dat ik afgunstig ben op zijn gestel, zeker niet maar het toont wel hoe de man zich moet voelen, en dat is een soort van gebrek in mijn geval. Hij zal er niet minder moe van zijn, of minder ziek maar het is wel een duidelijk verhaal, en daarvoor hoeft hij niets te vertellen. Dat moet ik vaak nog wel, uitleggen dat ik snel en vaak heel moe ben, rust nodig heb en het liefst een toilet dichtbij. Nou ja, laat ik er niet te lang bij stil staan want er zijn andere belangwekkende ontwikkelingen in de wereld. Zo laat Corona ons nog steeds niet gaan en zijn we in afwachting van de volgende persconferentie van de premier en vice-premier, en ja; het gaat net als bij de troonrede; alles ligt al op straat. We weten dus al waar ze mee komen.Uit noodzaak moet er wat gebeuren want, zo merkte het andere Klinkertje scherp op, delen van ons land, met name Noord-  en Zuid Holland zijn door de Belgen Duitsers rood verklaard. Dat betekent ook, zo vervolgde ze, dat Schiphol eigenlijk dicht is voor Belgen en Duitsers, dat haven van Rotterdam een probleem heeft, of is en dat het regeringscentrum van Nederland in een rood gebied ligt. Scherp opgemerkt en het zal me niet verbazen als dat de reden is voor de nieuwe persconferentie. Wat we horen is dat de Horeca opnieuw de klos is terwijl allang duidelijk is dat de studentenhuizen het grootste probleem vormen in de aanpak van Corona. Van die grote huizen die 10 tot 20 studenten per huis herbergen, en dat is thuis. Daar kun je niet zo makkelijk ingrijpen dus doen we dat op plekken waarvan we denken dat het wel makkelijk kan. Of het iets
gaat oplossen, de inschatting van het andere Klinkertje en uw schrijver is dat vuur met vuur bestreden wordt en in dit geval totaal nodeloze maatregelen worden genomen. Het zoveelste hoofdstuk in een  continuing story, of in goed Nederlands; wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten