zaterdag 2 juni 2018

Natuurgebied

We zijn onderweg en zoals dat soms gaat; onze Ülli is niet welkom in bepaalde natuurgebieden. Het andere Klinkertje even uit de auto-industrie het gebied te inspecteren. Zij heeft daar ook veel meer beleving bij dan ik ooit zal hebben. Zelf blijf ik achter met Ülli en wandel een stukje op terrein waar dat wel mag. Na drie weekenden achtereen gewerkt te hebben is het nu even genieten van alle rust in het gebied waar we nu zijn. Prachtige natuur en waar het andere Klinkertje het afgegrendelde natuurgebied in is gelopen kijk ik uit op wat weilanden die verruigd zijn, een mooie houtwal, een prachtig laantje en een stukje bos. Een beetje loerend ook of ik hem zie; de nieuwe schrik van Nederland die ik maar wat graag in het wild zou bewonderen; de wolf. Op de grens van Duitsland in een gebied waarvan je zeker bent dat hij/zij zich hier ophoud. Het zou wat zijn mijmer ik voor me uit terwijl ik, en dit stukje schrijf en telkens naar buiten kijk.
Poosje later op de dag en inmiddels elders; een feeëriek stukje Nederland waarvan we bijna niet meer wisten dat het nog bestond. Heerlijk als je zulke dingen kunt ontdekken. Ergens lopen zonder te weten hoe het zich vervolgd; of moeten we dezelfde weg terug? In ieder geval een super dag gehad en even aan zo weinig mogelijk gedacht behalve natuurlijk in het autootje want daar worden alle belangrijke zaken besproken, klein en groot. Land of gemeente; geen onderwerp is ons te gek. Morgen ga ik vissen en het andere Klinkertje struinen, durf ik te wedden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten