zaterdag 27 mei 2017

Moordend


Vandaag wordt het weer heet; gisteren werd gemeld dat het wel 36 graden kon worden op bepaalde plekken, een bijna moordende hitte dus. Nu weet u wel dat ik daar niet op zit te wachten. Gisteren was het nog aangenaam weer en tot een uur of elf in de avond buiten gezeten in Rheden waar onze oudste haar verjaardag vierde. Heerlijke avond, veel gelachen en genoten en daar gaat het toch om in het leven. Genieten van elke dag al valt dat niet altijd mee. Dat hoor je mensen weleens zeggen die iets ergs hebben mee gemaakt; mijn leven is opnieuw begonnen, ik ben opnieuw geboren of dat soort uitspraken. Bijzonder is dat en voor hun is, zo verklaren ze dan, elke dag is bijzonder. Nu ben ik zeker niet degene die dat tegenspreekt maar volgens mij blijven er gewone dagen en bijzondere dagen die niets met te maken hebben met wat in een leven achter je ligt. Een heerlijke avond dus in het gezelschap van onze spruiten, onze kleine spruiten en dat was feest. En lekker dus qua weer, en dat het vandaag 30 of meer wordt is voor mij geen feest. Het lijkt wel alsof ik er steeds minder mee heb, de extremen in het weer. Vroeger vond ik het ook heerlijk als het erg koud was en minus 20 was een feestje, plus dertig ook geen probleem. Nu begint dat toch anders te worden en zitten we meestal binnen als de temperatuur boven de dertig stijgt, of in de auto met de airco aan. Nog meer bewondering dus voor alle sporters die, zoals de wielrenners in Italië, ook tekens met dit soort hoge temperaturen hun prestatie leveren. En dat is natuurlijk wel fijn dat het hier ook zo heet is want ik kan zonder schroom of schaamte de televisie aanzetten en lekker kijk naar de prestaties van Mollema, Kruiswijk en Dumoulin. Dan is er vanmiddag ook nog de kwalificatie in Monaco voor de F1. Beetje minder punt is dat ik morgenochtend en morgenavond moet werken. Niet dat ik een hekel aan werken heb maar in deze hitte doe ik het liever rustig aan dus we zullen zien hoe we erdoor komen. Met veel drinken en rustpauzes waar dat kan denk ik zo. Dat is morgen, eerst door de dag van vandaag heen zien te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten