maandag 18 mei 2015

Klaar

Het betaald voetbal is bijna klaar dit seizoen en ik ben er eigenlijk wel blij mee. Mijn club is een keer geen kampioen en dat staat ze goed. Het kan ook te gewoon worden zullen we maar denken maar dat die ploeg uit de lichtstad kampioen werd. Nee, dan nog liever de "aartsvijand", die uit Rotterdam komen. Gek eigenlijk want ik kan alleen naar de "kampioen" kijken als ze in Europa spelen, anders vind het een waardeloze ploeg waarvan de grootste waarde dan ook nog verkocht is aan King Louis l. Dat wordt nog een hard gelag als ze volgend seizoen Europa induiken.
Ik schrijf eigenlijk over het volgende; dhr. Rutten is trainer van die club uit Rotjeknor; die konden nog direct plaatsten voor Europa tijdens de laatste competitiedag. Dat lukt niet want ze verloren van Zwolle met 3-0. Geen Europa mogelijk want dat moet nu afgedwongen door een soort nacompetitie voor de clubs van 4 tot en met 8. Die maken onderling weer uit wie gaat. Twee maanden geleden werd al bekend gemaakt dat Rutten volgend seizoen niet meer de trainer van die club zou zijn maar dat werd Giovanni van B. Wat schetst de verbazing vanochtend; Rutten is ontslagen voor de komende twee of drie wedstrijden in de nacompetitie. Nu snap ik het wel maar het blijft vreemd; hij gaat weg, dat weten we al en toch ontslagen worden is iets wat alleen in de sport kan. Wat is daar de meerwaarde van. Zou die club de inmiddels oud trainer nog extra hebben moeten betalen voor zijn voortijdige afscheid? Waarom niet de koninklijke weg en moet er gemeld worden dat Rutten ontslagen is. Waarom niet gewoon afscheid nemen? Geld doet een hoop en dat zal wel de crux van de zaak zijn. Mij ontgaat het allemaal maar begrijpen waarom dit allemaal nodig is, nee. .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten