zondag 9 april 2017

Ouderwets lekker


Het is een vrije zondagochtend en dat is lekker. Bovendien is het nog lekker weer en gaan we lekker onze eigen gang. We hebben, het andere Klinkertje en ik, zo onze bezigheden en interesses. Op het moment van schrijven is et de adrenaline een beetje gezakt na een machtige race van onze Belgische Nederlander in de Formule 1 die werkelijk weer een briljant, en in de slotfase uitermate, spannende race heeft afgeleverd. Eindscore is een plaats drie na een start van plaats 16. Het was enerverend en mooi om te zien wat deze jongeman kan met die auto. Hij is al een grote maar wordt nog veel groter, wat een gast. Wordt hij na afloop gefeliciteerd met zijn 3e plaats en waar anderen compleet uit hun dak gaan zegt hij redelijk onderkoeld richting de race-engineer; Thank You. Bijna lachwekkend was het en het toont de brille van deze Verstappen. En Ajax heeft gisteren gewonnen dus gaan we rustig afwachten wat Feijenoord er tegenover stelt. Ook spannend maar dan anders.
Deze zondagochtend is op vele manieren merkwaardig want waar we jaren achtereen op bezoek gingen bij, eerst mijn ouders, en vervolgens bij ma, zijn de zondagochtenden nu meestal ongestructureerd. we zien wel wat er gebeurd. Nadat ik weer een beetje meer in het openbare leven stap merk ik wel dat de vrije tijd weer een beetje meer structuur verlangd. Zo ga ik, nadat ik dit geschreven heb, voor het eerst sinds jaren studeren op stukken voor een vergadering die deze week gaat volgen. dat moet ik nu doen want door werk en een andere vergadering kom ik er anders niet meer aan toe. Dat kunnen we niet hebben natuurlijk. Niets zo vervelend als onvoorbereide mensen die aan een vergadertafel gaan zitten en dan vervolgens ook gewoon meedoen alsof ze de stukken hebben doorgenomen. Die slaan dan de plank mis en dat is jammer en niet nodig. Gewoon even je voorbereiding doen, je vragen of opmerkingen op het goede moment paraat hebben. Nu ben ik de ene vergadering zelf de voorzitter en dan is het makkelijker te sturen maar de andere vergadering zit ik voor het eerst aan, ben benieuwd. Daar vind ik nu wel weer mijn uitdaging in, eindelijk weer. Na drie jaar "stil zitten" werd het tijd om weer eens wat te doen op het bestuurlijke vlak en toen die bal eenmaal ging rollen volgde het een op het ander, ouderwets lekker zou ik bijna zeggen. Nu maar een paar keer nee gezegd tegen vragen want zelfs mijn tijd is beperkt. 
Ook om te schrijven want met Trump op de troon van de wereld is het elke dag wel bal en de Republikeinse partij bewijst zichzelf geen dienst door zelf te draaien en te keren om hun zin te krijgen. Zo werden deze week de regels omtrent de keuzes en het kiezen voor een opperrechter even weggezet om voor die kandidaat de weg vrij te maken, anders was het niet gelukt. Nu is de man in kwestie al een paar maal voor het juridische systeem opgekomen na de aanvallen van Trump dus wellicht hebben ze met de man wel een paard van Troje binnen gehaald. En dat is alleen nog maar een beginnetje als je het over Donald wil hebben want de kranten en Twitter staan er vol van wat en wie de man nu weer heeft beledigd, en dat soms zonder het zelf te weten. Nu heeft hij zijn populariteit opgekrikt door kruisraketten op Syrië af te laten vuren maar de manier waarop ook dat weer ging. In 48uur een draai van 180 graden gemaakt. Dat is het meest angstige scenario voor de hele wereld, de volstrekte onbetrouwbaarheid van deze man die leeft van zijn eigen narcisme en volkomen platte ideeën, er zit absoluut geen diepgang in, nee Donald; er zit geen diepgang in. Alleen volledig uit controle zijnde emoties regeren de wereld, dat is nog eens Trumpiaans. Als Wijffels, die ik altijd hoog had zitten, een beetje Trumpiaans denken, in de VN van deze week, gaat zitten goedkeuren ben ik weg, doei.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten