donderdag 10 november 2016

Kernkop

Het Amerikaanse volk heeft gesproken en in haar rare systeem gekozen voor een man die ik eerder al als wereldhofnar heb bestempeld. Het rare systeem met de kiesmannen komt de democraten opnieuw duur te staan.In, wat hun de Popular Vote noemen, staat Clinton een 200000 stemmen voor op de "Republikeinse" tegenstander. Het Republikeins tussen aanhalingstekens want het Republikeinse kamp is ook niet erg verzot op hun kandidaat waar een flink aantal invloedrijke aanhangers van deze partij hebben laten weten niet te stemmen op de man die de volgende president van de USA gaat worden. Hij kreeg wel de steun van de KKK wat alweer te denken geeft, een gevaarlijke tijd gaan we tegemoet, dat kun je nu al zeggen. Nu is het zo dat er een procedure is waarin een president afgezet kan worden en er wordt al gespeculeerd dat dit de route zal zijn van de Republikeinse Partij die nu overal heerst; in het Congres, de Senaat en op het Witte Huis. Bij een paar snelle blunders van de "new Kid in Town" zullen ze die procedure wellicht snel opstarten krijgen we een andere, maar wel politiek geschoolde, meneer terug. Toch een echte Republikein in het witte Huis, dat zal de gedachte zijn. Nu was ik van plan om er niets over te schrijven want dat gebeurd al genoeg tot gisteravond PvdA 's eigen kernkop (Samson) bij Pauw verscheen en daar de uitslag ging analyseren. Hij oreerde er weer flink op los; de Amerikanen die op de toekomstige president hebben gestemd; arme witte mannen zonder toekomstperspectief in verpauperde omstandigheden tsja die heb je bij ons niet. De Nederlander is er financieel 20% op vooruit gegaan zo is zijn stelling. Dat was het moment dat er opnieuw iets knapte en ik me weer zo in de steek gelaten voel door deze partij die werkelijk geen idee meer heeft hoe de inkomensverhoudingen in Nederland zijn en alle gevolgen die dat mee brengt worden zo onder tafel gekletst. Dat Wilders inmiddels aankoerst op een monsterwinst in de komende verkiezingen, nee daar gelooft hij niets van maar ik inmiddels zoveel te meer. Ik krijg er, zoals de Be lgen noemen, enorme schrik van. Peilingen zijn volstrekt niet te vertrouwen en de winst van Wilders gaat veel hoger uitkomen als nu beweerd wordt. Natuurlijk hoop ik dat ik zwaar ongelijk heb maar over een jaar konden we wel eens opgescheept zitten met een minister president die de onderbuikgevoelens van de Nederlander heeft gekanaliseerd en het establishment heeft er geen antwoord op. Klinkt u bekend in de oren of niet want zo wordt er ook al een dag lang geanalyseerd in de USA en zo zal er op 16 maart en de dagen erna geanalyseerd worden op de Nederlandse TV. Hoe heeft het kunnen gebeuren? Wilders als premier wordt een farce, een ongelofelijke sof die namens ons in binnen- en buitenland een tragie-komische act gaat worden. Dat allemaal omdat het de gemiddelde Nederlander misschien net redelijk gaat maar de grote groepen eronder hebben moeite om het hoofd boven water te houden, komen moeilijk aan fatsoenlijk betaald werk en hebben geen beeld van de toekomst door de liberale koers van de laatste periode. Hou ik nog wel recht op een AOW, wanneer kan ik eigenlijk met pensioen, krijg ik wel zorg als ik dat nodig heb, kan ik de ziektekostenverzekering en de eigen bijdrage blijven betalen, kunnen mijn kinderen nog wel studeren als ze dat willen, en zo kan ik doorgaan met een lange lijst waar aan het einde staat; hou ik nog geld over aan het einde van de maand. Dat zijn dagelijkse zorgen voor mensen en niet alleen tijdens campagnes en als dan voor die kernkop het uitgangspunt is dat " de Nederlander" er 20% op vooruit is gegaan gaat het zwaar mis. Voor het politiek establishment inclusief de SP en alles wat zich links of midden noemt. Hopelijk overdrijf ik hier enorm en zal de uitkomst heel anders zijn maar ik vrees met grote vreze.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten